مجله گردشگری

ارائه جدیدترین مطالب گردشگری ایران و جهان، ایرانگردی و جهانگردی

مجله گردشگری

ارائه جدیدترین مطالب گردشگری ایران و جهان، ایرانگردی و جهانگردی

۱۶ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۹ ب.ظ

جاذبه های گردشگری شهرستان لنگرود

جاذبه های گردشگری شهرستان لنگرود

خانه منجم باشی لنگرود-جاذبه های گردشگری شهرستان لنگرود

خانه منجم باشی در شهرستان لنگرود بیانگر اهمیت این شهر در دوره قاجار است. خانواده منجم باشی در زمان آغا محمدخان صاحب نام و عنوان شدند و تا مدت ها در گیلان حکومت و وزارت داشتند. خانه منجم باشی در فشکالی محله و جنب سبزه میدان لنگرود واقع است.

ورودی اصلی ساختمان بیرونی، مشهور به مهتابی و مشرف به محل عبور و مرور مردم است. سر در ورودی هلالی شکل و گچبری ساده ای دارد. میان ورودی اصلی و سرسرا یک هشتی قرار دارد که به وسیله چند پله به طبقه بالایی بنا راه می یابد. طبقه بالایی، یک سالن پذیرایی دارد و 3 اتاق.

داخل سالن اصلی با گچبری های استادانه و قاب بندی هایی متعدد بین در ها و پنجره ها تزیین شده و همین تزیینات در نمای خارجی نیز روی ستون ها و سر ستون ها دیده می شود. متاسفانه بخش بسیاری از بیرونی فرو ریخته است. ایوانی با 4 ستون چوبی و به عرض یک متر و طول 10 متر جلوی اتاق ها ساخته شده است. نمای این بخش بدون تزیین است.

اندرونی هم در 2 طبقه بنا شده و 2 ورودی از جنوب ساختمان به آن راه دارد. در ها و ارسی های مشبک و شیشه های رنگارنگ و گچبری ها و نقاشی های رنگ روغن روی دیوار های داخل ساختمان و نمای بیرون، به اندرونی جلوه زیبایی داده است. دیوار های طبقه همکف با کاشی کاری رنگارنگ و لعابدار و نقاشی چهره زنان و مردان قاجار تزیین شده است. متاسفانه به جای قسمتی از این کاشی ها که به مرور زمان ریخته، با سیمان پر نشده است. بام بنا به شیوه سنتی گیلان چوب با سفال پوش است و لبه به شیوه سر بندی سرپوش و چکش برگردان ساخته شده است.

خانه های قدیمی دیگر لنگرود

دیگر خانه قدیمی لنگرود، خانه دریا بیگی است. این بنا دیوار بلند آجری دارد که 2 طرف آن به 2 بخش برج مانند ختم می شود. بنا از 2 طبقه تشکیل شده و اتاق های طبقه بالا دارای ارسی (پنجره های بزرگ) چوبی مشبک است. ورودی شامل 2 در بزرگ چوبی با گل میخ ها و کوبه ها است. در ها به دالان و هشتی کوچکی باز می شده و به حیاط منتهی می شوند. بنای اصلی، مقابل در ورودی، در 2 طبقه ساخته شده است. هر طبقه 3 اتاق دارد. جلوی هر طبقه، ایوان چوبی زیبایی به چشم می خورد.

در ساختن ایوان ها نهایت ظرافت و دقت به کار رفته است. تالار شاه نشین بنا، سراسر مقرنس کاری شده و گچبری و نقاشی دوره قاجار را دارد. در های ورودی این تالار با گل و بوته ها و نقش پرندگان نقاشی شده است. بر 2 طرف هر یک از این در ها تاقچه هایی است که داخل آن، آیینه های سنگی قدیمی نصب است. دیگر خانه های قدیمی لنگرود در کنار ساحل زیبا و جنگل های سر سبز از جمله دیدنی های شهر به شمار می آیند.


جاذبه های گردشگری شهرستان ماسوله

جاذبه های گردشگری شهرستان تالش

جاذبه های گردشگریشهرستان لاهیجان

پیشنهاد ما به شما تور کیش از مشهد با اژانس های مسافرتی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۵ ، ۱۸:۴۹
یاسر موسوی
يكشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۴۹ ب.ظ

جاده چالوس-بهشت ایران و جاذبه های آن-فصل اول

جاده چالوس-جاذبه های گردشگری جاده چالوس (کرج – چالوس)-جاذبه های دیدنی

جاده چالوس به طول 149 کیلومتر کرج را به چالوس وصل می کند. در 90 کیلومتری و ارتفاع 2700 متری چالوس تونل کندوان به طول 1883 متر و عرض 5 متر در سال های 1318 – 1314 ساخته شده و در سال 1380 تعریض گردیده است. برای همه ما نام جاده چالوس بسیار آشناست.همه ما یا درباره جاده چالوس تصاویری دیده ایم و یا خودمان از این جاده زیبا عبور کرده ایم.حال به معرفی جاذبه های جاده چالوس می پردازیم.

مسیر دسترسی دیگر به آن در 25 کیلومتری جنوب چالوس از شهر مرزن آباد از جاده اصلی جدا شده و پس از طی 20 کیلومتر به طرف غرب به کلاردشت می رسد. کلاردشت به بهشت گمشده ایران معروف است.

جاده چالوس

قالی کلاردشت در ایران ناشناخته ولی توسط صادر کنندگان به خارج از کشور صادر می شود. معروف ترین قالی کلاردشت در روستای مکارود بافته می شود و به قالی خرسک معروف است نقوش قالی عموما ذهنی و بدون نقشه هستند در نقش ها طبیعت زیبا متجلی می شود. نقوش قالی کلاردشت عبارتند از نقش جنگلی صندوقی، رودبارکی، مجمه ای، گل سینی، عینکی، چخماقی رسولی شمله، خرکی، شکری، سیخ کبابی و مزلقان

در کلاردشت رقص سنتی به نام رقص چوبی معروف است که معمولا در مراسم عروسی در آن افراد که هر یک دستمالی در دست دارند و مانند زنجیری متصل به هم آرام و هماهنگ می رقصند.

تله کابین نمک آبرود

جاده چالوس

در 12 کیلومتری چالوس به تنکابن و در غرب شهر چالوس تله کابین نمک آبرود قرار دارد. تله کابین با طول کابل 2000 کیلومتر در کمتر از 15 دقیقه گردشگران را از نواحی جلگه ای به ارتفاع 1050 متری منتقل می کند که در حین انتقال مناظر زیبا را به نمایش می گذارد.

کاخ اجابیت-جاده چالوس

این کاخ در روستای اجابیت شهر کلاردشت قرار دارد و 70 سال قبل در دوره پهلوی ساخته شده است و دارای تزئینات گچ برای سنگ و نقوش بسیار زیبا است، دریاچه ادامه می یابد. راه دیگر از جاده چالوس مرزن آباد جاده آسفالته تا کلنووچا اجور است.

دریاچه ولشت-جاده چالوس

دریاچه کوهستانی ولشت (سماء) با وسعتی حدود 20 هکتار در نزدیکی روستای سماء در جنوب غربی چالوس و 7 کیلومتری شمال شرقی کلاردشت قرار داشته و یکی از دریاچه های آب شیرین ایران است این دریاچه به علت قرار گرفتن در یک گودال بزرگ و محاط به تپه هایی کم ارتفاع، از دید پنهان است طول این دریاچه 650 متر و عرض آن 400 متر و عمق گودترین نقطه آن 30 متر است حجم آب آن حدود 3 میلیون متر مکعب برآورد شده است.

منبع تأمین آب این دریاچه چشمه های کف و اطراف آن است. پرندگان مهاجری از قبیل مرغابی و غاز وحشی در این مکان یافت می شود دریاچه ولشت هر ساله مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار می گیرد و مکان مناسبی برای قایق سواری و ماهیگیری است وجود گل و لای در نزدیکی سواحل دریاچه مشکلاتی را برای شنا کردن ایجاد می کند.

جاذبه های گردشگری سوادکوه-معرفی جاذبه های گردشگری سواد کوه-سوادکوه

پارک جنگلی فین-جاده چالوس

این پارک در کیلومتر 5 جاده چالوس به تهران در ابتدای محور کندوان در کنار جاده ورودی چالوس واقع شده است و دارای طبیعت چشمگیری است. پارک جنگلی فین با دارا بودن امکانات نسبتا رفاهی برای اقامت کوتاه مدت در روزهای تعطیل و فصل تابستان مناسب است.

کاخ چایخوران-جاده چالوس

این کاخ در ورودی جنوبی شهر چالوس در مسیر کندوان و در فاصله 6 کیلومتری شهر چالوس و در کنار جاده ارتباطی به تهران قرار دارد. این بنا در اوایل دوره پهلوی و حدود 70 سال قبل ساخته شده است.

نمای داخلی و خارجی آن دارای تزئینات گچ بری و کاشی کاری بسیار زیبایی است این کاخ بسیار ساده و بی پیرایه است و مصالح عمده آن سنگ و آجر است.

پوشش بام آن به صورت شیروانی بوده و تراس آن به شیوه خاصی نرده چینی شده است. معماری اروپایی در ساخت آن به چشم می خورد این کاخ به منظور استراحت موقت به کار می رفته است.

فصل اول جاده چالوس را اینجا ببینید.


 

در این مقاله سعی بر معرفی بهترین جاذبه های گردشگری شهرستان سواد کوه داشتیم.شاید سوادکوه جاذبه های گردشگری دیگری نیز داشته باشد.

با تورآگهی سایر جاذبه های گردشگری ایران را ببینید.

تورآگهی مجری ارائه دهنده آگهی های تورهای داخلی و تورهای خارجی از همه شهرهای می باشد. با ما همراه باشید. 

تورآگهی مجری ارائه دهنده آگهی های تورهای داخلی و تورهای خارجی از همه شهرهای می باشد. با ما همراه باشید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۵ ، ۱۳:۴۹
یاسر موسوی

روستای ابیانه اصفهان نگین استان اصفهان

مقدمه آشنایی با روستای ابیانه اصفهان

ابیانه یکی از آبادی های معروف و خوش آب و هوای اصفهان است که در دامنه های شمال غربی کوه کرکس و در شمال غربی شهر نطنز قرار دارد. مردم روستای ابیانه به زبان محلی پهلوی یا فُرُس قدیم سخن می گویند و ساختار اجتماعی و نوع معماری روستای ابیانه، به حفظ آداب و رسوم قدیمی، بسیار جالب توجه است. ساختمان ها، ابنیه تاریخی و لباس مردم همچنان بومی و دامداری و گردشگری استوار است. خانه های روستای ابیانه بر دامنه شمالی دره و بر بستری از سنگ های سبز رنگ رسوبی استقرار یافته و تفرجگاه های حاشیه رودخانه برزرود، دامنه کوه کرکس و چشمه دو آبی از جاذبه های تاریخی و مذهبی روستا می توان به آتشکده هر پارک مربوط به دوره ساسانی، قلعه تاریخی، موزه مردم شناسی، آب انبار قدیمی، آرامگاه شاهزاده یحیی و شاهزاده عیسی، مسجد حاجتگاه و حسینیه پرزله اشاره کرد.

مسجد جامع ابیانه، از آثار قرن پنجم هجری قمری است و محراب و منبر و کتیبه های کوفی تاریخی مهمی دارد. آخرین تعمیرات اساسی این مسجد در سال 1311 هجری قمری انجام گرفته است.

ویژگی های خاص روستای ابیانه

نخل گردانی و حمل نخل در کوه از مراسم ویژه ایام محرم در این روستاست. سوغات ابیانه شامل صنایع دستی ازقبیل زیورآلات زنانه، لباس سنتی، لیف های بافتنی و نقره جات و انواع خشکبار و میوه های فصلی می باشد. از غذاهای محلی ابیانه می توان به کباب، آبگوشت، آش و گیپا اشاره کرد.

ابیانه به دلیل ویژگی های برشمرده و قدمت تاریخی به یکی از مشهور ترین روستاهای شگفت انگیز ایران امروزی تبدیل شده است و بازدیدکنندگان فراوانی از اقصی نقاط ایران و جهان دارد.


تورآگهی ارائه دهنده جدیدترین پیشنهادهای مسافرتی به شما 

  • اگه قصد سفر به شمال ایران رو دارید و مایلید به طبیعت گردی به یادموندنی و دلپذیری رو واسه خودتون در کمال آرامش رقم بزنید، حتما به تورهای شمال برترین آژانس های ایران رو ببینید. 
  • اگه تمایل دارید برید کیش، حتما لیست قیمت های تورهای کیش آژانس های گردشگری متفاوت رو ببینید و با هم مقایسه نمایید. اگه تمایل دارید در مورد کیش اطلاعات جدید کسب نمایید به مقاله راهنمای تورهای کیش ما سری بزنید. 

​با تورآگهی همراه باشید. 

اگه قصد سفر به مشهد رو دارید می تونید تورهای مشهد ما رو با یکدیگر مقایسه نمایید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۵ ، ۱۸:۱۸
یاسر موسوی

    تبریز-مقدمه

    تبریز در گوشه شرقی جلگه رسوبی همواری با شیب متوسط به سوی دریاچه ارومیه واقع شده. در شمالش کوه های سرخ فام عون ابن علی، بهلول و بابا باغی و در حدّ جنوب آن، رشته کوه های سهن و پیش کوه های آن قرار  گرفته است.

    رود هابه طور کلی تبریز منطقه ای خوش آب و هوا و سردسیر که رود های آجی چای (تلخه رود)، لیقوان چای، مهران رود(میدان چای)، صوفیان، زمین های این شهرستان را آبیاری می نماید.

    اقتصاد : بر پایه کشاورزی، باغداری، صنایع دستی و کارخانه ای و دامداری استوار است. کشاورزی به واسطه موقعیت خاص طبیعی، خاک خوب و حاصلخیز، رود دائمی، آب های زیر زمینی، باران مناسب و آب و هوای معتدل پیشرفت فراوانی یافته است.

    فرآوردهها: گندم، جو، بنشن، تره بار، گیاهان علوفه ای، بادام، گردو، زرد آلو، سیب، انگور، گلابی. همچنین تبریز در پرورش کرم ابریشم مقام سیزدهم را در شهرستان های ایران دارد.

    در کنار کشاورزی، صنایع دستی پیشرفت فراوانی کرده: قالی، قالیچه، پارچه های ابریشمی، گلیم، ظروف سفالی و سرامیک و پارچه های سوزن دوزی.

    صنایع کارخانه ای: از سال ۱۳۴۵ به بعد با ایجاد کار خانه های ماشین سازی و تراکتور سازی ترقی روز افزونی یافت تا جایی ک یکی از قطب های صنعتی مهم کشور شد. ماشین آلات و تجهیزات، نساجی و پوشاک و چرم، صنایع و مواد غذایی و دخانیات از مهم ترین کارخانه های تبریز است.

    دامداری و دامپروریاز دیر باز به شیوه سنتی دامداری رواج و رونق فراوانی داشته، و امروزه علاوه بر شیوه سنتی به روش صنعتی گاو، گوسفند، گاومیش نگهداری می شود.

    پرورش زنبور عسل در دامنه های کوه های سهند ارزش اقتصادی فراوانی دارد. بازرگانی به واسطه موقعیت خاص طبیعی و قرار داشتن در مسیر ترانزیت ایران - ترکیه و نزدیکی به جمهوری آذربایجان و ارمنستان پر رونق و صادرات مهمش قالی، گلیم، چرم، پوست، خشکبار و برخی از کالاهای صنعتی است.

    بازارها: وقتی پا به تبریز میگذاری؛ در امتداد تاریخ شهری گام بر میداری ک جهانگردان از آن به عنوان شهری بزرگ با بازار های زیبا و پر از کالا یاد کرده اند. سبک معماری، کثرت تیمچه ها، وضعیت مغازههاو مساجد موجود در کنار سراهای تجاری آن همه بیانگر موقعیت و اعتبار تاریخی بازاری است که نمونه مطلوب و دلپذیری از یک محیط تجاری و زندگی اسلامی را به نمایش می گذارد.

    بازار تبریز از جمله شاهکار های جالب و دیدنی معماری ایرانی است که با طاق ها و گنبد های مقرنس و بلند خود مجموعه ای کم نظیر محسوب میشود. در سال ۲۴۴ ه.ق تبریز بر اثر زلزلهبه ویرانه تبدیل شد. زلزله ایدر سال ۴۳۲ ه.ق آن را دوباره به ویرانه تبدیل کرد.

    در زمان ایلخانان، آباخان شهر تبریز را به پایتختی برگزید و در زمان غازان خان به حد اعلای رونق رسید. دانشمندان و هنرمندان بزرگی از اقصی نقاط دنیا به تبریز آمدند. در جنگ دوم ایران و روس، تبریز برای چندمین بار به دست سربازان روسیه افتاد ولی با انعقاد عهدنامه ترکمن چای به ایران مسترد شد. از زمان عباس میرزا تبریز مقر رسمی ولیعهد و در حقیقت پایتخت دوم ایران شد.

    انقلاب مشروطیت در تبریز متولد شد و در زمان محمد علیشاه به اوجخود رسید. ستار خان و باقر خان و صدای مشروطه خواهی خود را از این شهر بلند کردند.

    آثار تاریخی تبریز

    آنچه در تبریز باقی مانده؛ بیشتر به حکومت ایلخانان مغول، صفوی تا قاجاریه منسوب است و مهم ترین این بناها عبارتند از:

    مسجد کبود: امروزه بقایای آن در حاشیه خیابان امام در تبریز به چشم می خورد و از مشهور ترین و عظیم ترین بناهای اسلامی محسوب میشود.

    مسجد کبود به « فیروزه اسلام» شهرت دارد و دارای سر در بلند با کاشی کاری مزین به کتیبه معرق عالی، دو مناره، رواق گنبد دار و شبستان است.

    مسجد علیشاه یا ارگ علیشاه: این بنا در خیابان امام خمینی واقع شده و از آثار تاج الدین علیشاه وزیر سلطان ابوسعید ایلخانی است.

    موزه آذربایجان: در خیابان امام خمینی و کنار مسجد کبود قرار دارد. ساختمان موزه در سال ۱۳۴۱ تکمیل و افتتاح شد. این موزه شامل سه سالن نمایش اشیا باستانی، البسه، آثار خطاطان، اسناد و مدارک و لوازم رهبران مشروطیت و اعلامیه ها است.

    استخر شاه (شاهگلی): از بزرگترین و زیباترین استخر های ایران و از بناهای دوره قاجاریه است که در وسط آن ساختمانی به شکل شبه جزیره احداث شده و از گردشگاه های عمده مردم تبریز است.


    ادامه متن را در فصل دوم استان آذربایجان شرقی دنبال نمایید

    تورآگهی افتخار میزبانی شما عزیزان می باشد.

    تورهای کیش را از ما بخواهید.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۵ ، ۱۶:۱۰
    یاسر موسوی
    چهارشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰ ب.ظ

    جاذبه های گردشگری شهرستان آزادشهر

      جاذبه های گردشگری شهرستان آزادشهر

      موقعیت جغرافیایی شهرستان آزادشهر

      این شهرستان در محل تلاقی کسیر های گرگان، گنبد قابوس و شاهرود قرار گرفته است. مراکز دیدنی این شهرستان شامل بقعه متبرکه امام زاده محمد بن زید (آق امام)، پارک جنگلی و تپه تاریخی بسیجیان می باشد.

      برای مطالعه بیشتر به مجله گردشگری تورآگهی مراجعه نمایید. 

      پارک جنگلی دلند شهرستان آزاد شهر

      این پارک در 11 کیلومتری غرب آزادشهر در کنار جاده اصلی گرگان – مشهد قرار دارد و پوشیده از درختان با ارزش مانند بلوط، افرا و آزاد و انجیلی است و دارای امکانات تفریحی مانند آب اشامیدنی، سرویس بهداشتی و کمپ های چوبی می باشد.


      از اینکه با تورآگهی همراه هستید سپاسگذاریم.

      الف) مطالعه مطالب گردشگری بیشتر:

      ب) پیشنهادهای مسافرتی تورآگهی:

      • برترین پیشنهادهای تور کیش  همه آژانس های ایران 
      • برترین پیشنهادهای تورشمال  همه آژانس های ایران
      • برترین پیشنهادهای تور مشهد  همه آژانس های ایران 

      ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۵ ، ۲۲:۱۰
      یاسر موسوی
      سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۷:۲۲ ب.ظ

      خراسان جنوبی و روستاهای آن

      روستاهای استان خراسان جنوبی 


      چنشت-روستای خراسان جنوبی

      روستای چشنت در 50 کیلومتری شمال غربی سربیشه قرار دارد. اقلیم آن،  معتدل و کوهستانی است و رودخانه چشنت از جنوب آن می گذرد. اسن روستا قدمتی کهن دارد و در دوره های مختلف تاریخی مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته است. مردم روستای چشنت به زبان فارسی با لهجه محلی سخن می گوسند و مسلمان و پیرومذهب جعفری هستند. فعالیت اقتصادی غالب مردم روستا زراعت، دامداری و باغداری است.
      استقرار روستا در منطقه میانکوهی، چشم انداز کوهستانی زیبا و جذابی به آن بخشیده است. روستا در میان باغات گردو و انواع میوه ها محصور شده است و مناظر زیبایی از تلفیق طبیعت و بافت مسکونی متراکم آن پدید آمده است.
      از جاذبه های مهم و طبیعی روستا می توان به غار چنشت و غار چهل چاه اشاره کرد. در این غار ها استخوان ها به جا مانده از مردگان (در وضعیت های مختلف) و آثار و نشانه های زندگی گذشتگان مانند سفال، چوب، پارچه، چرخ نخ ریسی و دیوار های گچی مشاهده شده است.

      در غار چهل چاه که بیش از هزار و چهارصد سال قدمت دارد، استخوان اجساد 14 نفر مرد و زن و کودک یافت شده است. نزدیکی غارها به زیارتگاه سیر حامد علوب و طبیعت بکر و سرسبز اطراف آن ها وبازدید گردشگران بسیاری از این روستا شده است. مردم محلی در مورد این غار عقاید مذهبی ویژه ای دارند.


      برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر در روستای چنشت آئین ویژه ای دارد که شامل مراسم نوحه خوانی، سینه زنی، تعزیه، شبیه خوانی، نخل گردانی، مشعل گردانی، علم بندی و علم گردانی است. علم ها اغلب بانی و علم چی دارند که امری موروثی است و از پدر به پسر بزرگ تر منتقل می شود. هفت منبر یکی دیگر از مراسم سنتی است که توسط طنان در غروب عاشورا برپا می شود. در چنشت، هنگام فوت افراد عادی نیز علم می بندند.


      مراسم سنتی عروسی روستا با آئین های ویژه و در مراحل مختلف برگزار می شود. لحن موسیقایی مردم، طبیعت دلنواز و پشتوانه بسیار غنی موسیقی خراسان جنوبی، این روستا را به یکی از خاستگاه های مقام های خراسانی تبدیل کرده است. بهره گیری از این موسیقی در عید نوروز، اعیاد مذهبی و در رقص های گروهی مردان و زنان تبلور می یابد. رقص چوب بازی خراسان همراه با نوای ساز های دهل و کرنای خراسان و دو بیتی خوانی در این روستا بسیار مرسوم است.


      روستای چنشت به نسبت سایر روستاهای خراسان جنوبی، کمتر دچار تحولات و تغییرات فرهنگی شده است و فرهنگ روستایی آن محفوظ مانده اند. استفاده از لباس محلی در بین مردم روستا به ویژه زنان رایج است.
      زعفران، کشک محلی، زرشک، گردو و بادام خشک و قالیچه های بسیار کوچک و نوعی گبه، سوغاتی های معروف چنشت هستند. از غذاهای رایج و لذیذ این روستا می توان به انواع آش ها، آبگوشت های محلی، اشکنه و کشک محلی اشاره کرد.

       

      فورگ-روستای خراسان جنوبی

      زوستای فورگ، از روستاهای منطقه باستانی قهستان است و در 12 کیلومتری جنوب غربی شهر اسدیه قرار دارد. روستای تاریخی فورگ در کوهپایه استقرار یافته و آب و هوای آن به ویژه در بهار و تابستان بسیار مطبوع و دلپذیر است. مردم روستای فورگ به زبان فارسی سخن می گویند. آنان مسلمان و پیرو مذهب تسنن می باشند.

      روستای فورگ با بافت مسکونی متراکم در شیب کوهپایه استقرار یافته و بافت مسکونی آن به صورت پلکاتی توسعه یافته است. معماری روستا زیبا و ترکیبی از معماری کویری و مناطق سردسیری است. حواشی  ودخانه در میان که از جنوب روستا می گذرد، در فصول مساعد سال بسیار سر سبز و زیباست.

      آثار و ابنیه تاریخی و کهن این منطقه از دیرینگی فرهنگ و تمدن اقوام ساکن آن حکایت دارد. قهستان، خاستگاه یکی از اقوام ایرانی به نام ساگارت بوده است که بخشی از چهاردهمین ساتراپ هخامنشی به شمار می رفته است. آثار تاریخی متعددی در شهر اسدیه و روستای فورگ بر جای مانده است.

      قلعه فورگ مهم ترین اثر باستانی این منطقه است. این قلعه در 10 کیلدمتری جنوب شهر اسدیه واقع شده و از بناهای دوره افشاریه است. فضاهای داخلی قلعه از شرق به غرب شامل سه قسمت محل زندگی حاکم و اطرافیان او بوده است. قلعه مجموعا 18 برج داشت که اکنون تعدادی از آنها به جا مانده است. یرخی منابع، این قلعه را یکی از قلاع مورد استفاده پیروان حسن صباح می دانند. حمام و حوض میرزای فورگ از آثار دوره افشاریه است که در کنار هم و در درون بافت تاریخی با ورودی های جداگانه قرار دارند.

      در موسیقی این روستا، ریتم های پنج ضربی خراسانی متداول است. ترانه های محلی و دو بیتی خوانی های مردم روستای فورگ، زیبا و گوش نواز است. اجرای رقص گروهی دوره، مجمعه و اصولی در مراسم شادی و جشن های عروسی رواج دارد. از بازی ها و ورزش های بومی این روستا مس توان به تیله بازی، بجول بازی، لپر بازی و کشتی محلی اشاره کرد.

      مردم روستای فورگ از پوشاک سنتی بلوچی استفاده می کنند. مهم ترین و زیبا ترین صنایع دستی این روستا الچیش یا نوعی زیور آلات زنانه و دخترانه است. گلیم، جاجیم و قالی از دیگر صنایع دستی این روستا است. زعفران، زرشک، ادویه، کشک محلی و خشکبار به ویژه توت خشک و آلو سوغاتی های روستای فورگ می باشند.

       

      ماخونیک-روستای خراسان جنوبی

      روستای ماخونیک در 70 کیلومتری جنوب شرقی سر بیشه و 30 کیلومتری مز ایران- افغانستان واقع شده است. آب و هوای آن در بهار و پاییز ملایم و دلپذیر، در زمستان ها سرد و در تابستان ها گرم و خشک می باشد. روستای ماخونیک در حدود 300 سال قدمت دارد و کلمه ماخونیک را به معنای چشمه ما ترجمه شده است که به زبان محلی به معنای سرمای زیاد است.

      مردم روستای ماخونیک به زبان فارسی با گویش محلی خراسانی سخن می گویند. آن ها مسلمان و اهل تسنن هستند و همینطور مردم روستای روستای ماخونیک نسبت به مردم روستای پیرامون قد کوتاه تری دارند و به همین دلیل نیز اشتهار منطقه ای یافته اند.

      درآمد مردم ماخونیک از فعالیت های دامداری و کارگری در معدن سنگ گرانیت تامین می شود. زراعت روستا بسیار محدود است روستای ماخونیک بر شیب تند دامنه کوه استقرار یافته و بافت مسکونی بسیار متراکم و توده ای دارد. اکثر خانه ها، یک مر پایین تر از سطح زمین، در یک طبقه با سقف مسطح و درهای بسیار کوتاه ساخته شده اند. در ساخت خانه های روستای ماخونیک از مصالحی مانند سنگ، چوب و شاخ و برگ درختان استفاده شده است.

      قسمت اعظم خانه ها سنگ های صافی تشکیل می دهد که روی آن ها را با مخلوط کاهگل، ساروج و سنگریزه پوشانیده اند. از جاذبه های معماری ماخونیک فقدان کوچه های صاف و هموار که همه کوچه ها شیب دارند. روستای ماخونیک به دلیل معماری ساده و سنتی و موقعیت بکر آن مورد توجه گردشگران و پژوهشگران اجتماعی است. از جاذبه های تاریخی این روستا می توان به سنگ نگاره های ماخونیک، برج و خانه های قدیمی آن اشاره کرد.

      سنگ نگاره ها در نزدیکی قنات ماخونیک قرار گرفته اند و طرح های چوپانی و نقش های حیواناتی مانند بز کوهی و درخت سرو بر روی آنها نقر شده است. برج قدیمی روستا با معماری سنتی و از مصالح بسیار ابتدایی ساخته شده است و به برج گل انجیر نیز مشهور است. یکی از سنت های رایج و ویژه مردم این روستا، رسم بر این است که بزرگان خانواده گرد هم می آیند و دختر و پسر را طبق شرایط خاص نامزد می کنند. این  نامزدی اغلب طولانی مدت است تا دختر و پسر طبق رفت و آمد همدیگر را بهتر بشناسند.

      مردم روستای ماخونیک از پوشاک محلی بلوچی استفاده می کنند. مهم ترین صنایع دستی روستای ماخونیک شامل فرش، سبد، تور، پلاس و تولید ظروف سفالی است. کشک محلی، عناب، سیر و سبد حصیری، معروف ترین سوغات این روستاست.


      اگر قصد سفر به شمال ایران را دارید از تورهای شمال وب سایت تورآگهی دیدن کنید.
      اگر قصد سفر به جنوب ایران رو دارید حتما بخش تور کیش رو در سایت تورآگهی مشاهده نمایید. 
      ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۵ ، ۱۹:۲۲
      یاسر موسوی

        آلوارس-اردبیل

        روستای ییلاقی آلوارس در 12 کیلومتری غرب شهر سرعین واقع شده است. است روستا قبلا ییلاق چراگاهی عشایر شاهسون بوده است و آب و هوای مطلوبی دارد. مردم روستای آلوارس به زبان آذری سخن می گویند، مسلمانان  و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.

        مردم این روستا عمدتا به فعالیت های زراعی و دامداری اشتغال دارند و این روستای کوهستانی با بافت مسکونی متمرکز بر دامنه کوه سبلان استقرار یافته و خانه هایی کهن با دیوار های ضخیم کاهگلی و سقف چوبی دارد. و در ورودی حیاط بعضی از خانه ها، درختان بلند برافراشته ای به جای حصار کاشته شده و زیبای روستا را دو چندان کرده است.

        جریان آب و چشمه های فراوان به ویژه چشمه کین باغ که ماهی قزل آلای آن معروف است، هوای پاک و سرسبزی مراتع اطراف، بینندگان را به شوق و ذوق وا می دارد. همچنین آب شدن یخ ها و برف های دامنه های سبلان در فصول بهار و تابستان پوشش گیاهی چشم نوازی را همراه با گل های ختمی، گون های انبوه و لاله های سرخ، شقایق ها و دیگر گل های طبیعی پدید می آورد که هر بیننده ای را مسحور می کند.

        استقرار روستای آلوارس در مسیر صعود به قله های فرعی و اصلی سبلان، همچنین برخورداری از شیب مناسب و برف فراوان در زمستان و بهار، شرایط احداث پیست اسکی در دامنه های مرتفع آلوارس را فراهم آورده است. پیست اسکی مجهز و مناسبی در 12 کیلومتری روستا احداث شده و مورد استفاده مردم شهرهای اردبیل، سرعین و گردشگران قرار می گیرد. مراکز تفرجگاهی در روستا نیز در مسیر پیست اسکی قرار دارند. عشایر منطقه در بهار و تابستان، بر دامنه های کوه سبلان و اطراف روستا با اوبه ها و رمه های خود پراکنده می شوند و بر زیبایی کوهستان می افزایند.

        عید نوروز از مراسم مهم روستا به شمار می آید. زنان روستا از لباس های سنتی و محلی استفاده می کنند آن ها «کوینک» و «تومان» می پوشند و «یایلیق» بر سر می بندند. از انواع غذاهای محلی روستا میتوان به آش، آبگوشت، کباب و نان لواش محلی اشاره کرد.


        بزرگترین مرجع اطلاع رسانی انواع تورهای داخلی و تورهای خارجی از آژانس های شهر شما در ایران 

        برای دیدن جدیدترین خبرهای گردشگری روی عنوان اگر قصد سفر زیارتی دارید، ما به شما بهترین تور مشهد و یا ارزانترین تور قم و یا حتی تور کربلا را معرفی می نماییم. 

        ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۵ ، ۱۹:۵۸
        یاسر موسوی
        پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵ ب.ظ

        جنگل نوردی تا روستای بلیران

        جنگل نوردی از مجنمع نارنجستان تا روستای بلیران -در حال و هوای جنگل

        طبیعت گردها میدانند که سفر در هرفصلی زیباست اما گشت گذار در پاییز زیبا خوش رنگ لطفی دیگر دارد اگر قصد سفری رویایی در دل جنگل دارین در عین حال عاشق دیدن مناظر خوش اب ورنگ هستین می توانید به جای سفر کنید که مسیر چندان شناخته شده ای نیست مسیری  که از کنار مجتمع نارنجستان در جاده ای هراز شروع میشود و25 کیلومتر بعد در روستای جنگلی بلیران به انتها میرسد مسیری مسحور کننده که برگ های زرد وقرمز با ترکیبی سبز نارنجی لذت بیاده روی باییزی دوچندان می کنند. در یک طرف این مسیر تابلوی نقاشی از یک جنگل باییری قرار دارد وطرف دیگرش شالیزار های برنج که بوی خوشش در اطراف هست بیاده روی روی برگ های بر زرمین ریخته چیندن میوه های وحشی جنگلی مثل ازگیل وزالزالک دیدن چشمه رودخانه و اب تنی در چشمه های آبگرم بخشی از تجربه لذت بخش شما از این سفر است .

        در میان برگ های پاییزی زرد قرمز در جنگل بلیران مجتمع نارنجستان

        اگر از سمت تهران راهی شده اید باید وارد جاده هراز شوید وحدود 20 کیلومتر مانده به امل منتظر دیدن مجتمع رفاهی نارنجستان هراز شوید دقت کنید جاده فرعی که باید از ان جا به سمت شرق و روستای بلیران بپیچیند پیش از رسیدن به رزکه قرار دارد.  نشانی جاده فرعی همان پمپ بنزین نارنجستان است دقیقا روبه روی این پمپ بنزین یک جاده فرعی وجود دارد که شما را وارد راه فرعی و پرپیچ خم بلیران می کند.

         روستای جنگلی  نوردی بلیران با چاشنی اب گرم

        از رودخانه ای هراز تا رودخانه ای گرما رود مجتمع نارنجستان  و روستای جنگلی بلیران:

        در کنار رودخانه ای هراز وروبه روی مجتمع نارنجستان پل های برای عبور خودروهای سنگین معادن شن ماسه وجود دارد میتوانید با کمک ان ها از رودخانه رد شوید اگر مسیر با خودروی شخصی طی کنید بعد از حدود 25 کیلومتر به ابتدای جنگل بلیران خواهد رسید

        این مسیر مناسب دوچرخه سواری کوهستان هم هست پنج کیلومتر مانده به انتهای مسیر دوچرخه سواری با  مسیر فرعی میتوانید راه را کوتاه تر کنید وپس از طی یست کیلومتر در ابتدای روستای بلیران مسیر به انتها برسانید. مسیر سوم راهی است که باید حتما ان را با بلد های محلی طی کنید .

        برای پیاده رفتن مسیری راباید در پیش گرفت که در یک طرف ان شالیزار های برنج ودر طرف دیگرش جنگل های انبوه  درختان راش قرار دارد در ادامه مسیر هم به برخی کلبه های دامداران می رسید که میتوانند محل خوبی برای استراحت شما باشد.

        بعد از حدود پنج شش ساعت پیاده روی در میان جنگل  و گذشتن ازمراتعی که دامداران ان هارا به نام های سورسولا مینو کرات کتی می شناسند اظراف رودخانه گرمارود که از ارتفاعات شمالی رشته کوه البرز و کوهستان هلییار سرچشمه میگردد وچشمه اب معدنی اصلی به نام های گرو و لاله زار والبته ده ها چشمه اب معدنی دیگر است که به علت دارا بودن املاح معدنی گوگرد و اهکی گوناگون خاصیت دارد

        چشمه های آب معدنی مجتمع نارنجستان روستای بلیران:

        برای دیدن چشمه های ابگرم باید در طول مسیر رودخانه ای حرکت کنید بوی گوگردی که بهین نشانه  مشام شما میرسد.

        بهترین نشانه برای رسیدن به این چشمه هاست چشمه ها تقریبا روبه روی هر دوطرف رودخانه ای قرار گرفتن چشمه ی گرو در تپه ای با ارتفاع تقریبی 10متر بالاتر از سطح رودخانه ای قرار گرفت است و ار ان ابی سفید رنگ خارج شده وروبه روی ان چشمه ی لاله زار با ابی زلال و البته بوی خاص ترکیبات گوگردی وجود دارد .

        برای برداشتن اب شیرین باید حدود 200 متر بلاتر از چشمه رفت از چشمه ای که در ان جا قرار دارد اب آشامیدنی برداشت.

        ازچشمه تا روستا بلیران مجتمع نارنجستان:

        پس از ابتی درآبهای گرم و معدنی چشمه ها باید مسیر پاکوپ کنار رودخانه را در پیش گرفت بعد از حدود دو ساعت پیاده روی و گذشتن از مراتع <<اسپه اش >>و <<اغوزنو>> به روستای بلیران می رسید .

        معماری بومی روستا محنصر به فرد است ارتفاعات اطراف روستا تسکاسرا هلیا اردشیر و خشت سی از جمله مناطق گردشگری روستا است سوغاتی بلیران هم شامل انواع ظروف وقاشق های چوبی ترشی وشیرینی جات محلی می شود چون در طول مسیر هیچ ابادی یا روستایی وجود ندارد برای اقامت حتما چادر همراه داشته باشید اب اشامیدینی همراه ببرید چون ممکن است پیشتر ان ها خشک شده باشد


        تورآگهی،مجری معرفی بهترین تورهای روز افتخار همراهی شما را دارد.

        برای دیدن تورهای کیش عنوان تورکیش را کلیک نمایید.

        ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۵ ، ۱۲:۴۵
        یاسر موسوی
        سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۱۵ ب.ظ

        تورآگهی : سفر را آغاز کن، زمین در دست توست

        تورآگهی ارائه دهنده بهترین تورهای روز

        ایران کشوری بسیار زیبا با جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد. تعداد زیاد توریست ها در ایران، چه داخلی و چه خارجی تمامی فعالان در زمینه گردشگری را به ارائه کار منسجم تر و مورد قبول از دید مشتریان، واداشته است .

        بنلبراین فعالیت در زمینه گردشگری یکی از فعالیت های بسیار مهم در ایران می باشد. منابع مختلفی برای ارائه فعالیت های حوزه گردشگری وجود دارد. علاوه بر فعالیت در محیط سنتی برای ارائه خدمات گردشگری و فروش تور، کم کم این فعالیت ها به فضای مجازی راه پیدا کرد و هم اکنون شامل فعالیت های گسترده ای در قالب وب، برای دریافت این خدمات شاهد هستیم.

        به همین منظور سایت تورآگهی با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی کامل در زمینه عرضه  تور های مختلف زیر نظر آژانس های مسافرتی و ارائه قسمت قابل توجه و کاملا اختصاصی به نام مجله گردشگری تورآگهی، که بسیار متنوع و جدید است، اقدام به فعالیت در حوزه گردشگری نموده است.

        همانطور که در بالا اشاره شد فروش تور یکی از موارد حائز اهمیت در زمینه گردشگری و مورد توجه  فعالان این حوزه  می باشد.

        تورهای داخلی-تورآگهی

        با توجه به جاذبه های گردشگری بالای کشور عزیزمان، تورهای داخلی مختلفی ارائه شده است. مهم ترین و جذاب ترین تور که در ایران از استقبال زیادی برخوردار است، تور کیش می باشد. بدلیل شرایط بسیار عالی این جزیره همواره علاقه مندان زیادی به جزیره کیش سفر می کنند.

        با توجه به وجود متقاضیان تور کیش از نقاط مختلف ایران شاهد ارائه تور کیش از شهرهای گوناگون هستیم که در این بین می توان به تور کیش از مشهد، تور کیش از تهران و .... اشاره نمود.

        علاوه بر تورهای داخلی، تورهای خارجی نیز مورد توجه مردم عزیز ایران می باشد. چرا که بازدید از کشورهای مختلف به هم افزایی فرهنگی انسان ها بسیار کمک می کند.

        تورها با مقصد های مختلف ارائه و با توجه به جاذبه آن کشور به مورد استقبال قرار می گیرد. از مواردی که می توان به آن اشاره داشت: تور اروپا ، تور دبی، تور مالزی و ....

        تورهای خارجی-تورآگهی

        تورهای خارجی نیز مانند تورهای داخلی از اقصی نقاط ایران ارائه و در خدمت مردم عزیز قرار میگیرد مانند تور دبی از مشهد، تور دبی از تهران یا تور مالزی از مشهد که به راحتی قابل مقایسه برای انتخاب مشتریان و مسافران گرامی می باشد.

        سایت تورآگهی تمام تلاش خود را در حوزه گردشگری و ارائه تورهای در قالب بسیار زیبا و کاربرپسند به کاربسته و امیدواریم بتوانیم کاری مورد قبول کاربران عزیز و در خور شان ایشان ارائه نماییم.
        ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۵ ، ۱۳:۱۵
        یاسر موسوی
        سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۱۵ ب.ظ

        ازشیراز تا ایتالیا-اتروسک باستان-هخامنش

        ازشیراز تا ایتالیا-وقایع تاریخی-تمدن باستان

        نشانه ی بهار یا شکار شیر، دردوتمدن ایران و اتروسک باستان

        درست است که مرزهای جغرافیایی دوتمدن باستانی ایران و«اتروسک»(درایتالیای امروز) به یک دیگر نرسید، اما وقتی امپراطوری روم ازخاکستر تمدن اتروسک بالید؛ ایران و روم به یک دیگر نزدیک تر شده اند؛ گاهی از در موافقت با یک دیگر درآمدند وگاهی کینه. با برآمدن سلسله هخامنشیان درایران، بسیاری ازتمدن ها درکنار فرهنگ های مسلط تر وکشور های همسایه قرار گرفته، با یک دیگر متحد شدند و جولانگاه همگی شان نیز فرهنگ و هنر هخامنشی شد.

        بسیار ازمورخان هنری معتقدند ذات هنر هخامنشی، ذاتی التقاطی است که ردپای برخی تمدن ها همچون یونان ومصر درآن دیده می شود؛ تخت جمشید، مثال آشکاری از ردپای فرهنگ های غیربومی و لابته محلی است. یکی از نقوش زیبای پلکان کاخ آپادانا، نقش برجسته ی شیر گاو افکنی است که بر گرده ی گاو یورش برده، اما این شیر مهاجم نه تنها در ایران وکشورهای همسایه بلکه در فاصله دورتر نیزدیده می شود: در اتروسک.

        شیری در راه پله ی کاخ

        چه تصویرش رادیده باشید، چه ازنزدیک تماشایش کرده باشید؛ درپلکان کاخ آپادانا، شیر شرزه ای دیده می شودکه چنگال درکمر گاوی فرو برده است . خدای شمس یا ایزد خورشیدی دربسیاری ازتمدن های نظیر مصر باستان، سومر، بابل، هند باستان وتمدن های بومی ایران زمین مانند جیرفت، شوش و عیللام دیده می شود. در بین النهرین، شمس را تقدیس می کردند و نشان معروف چلیپا یا گردونه ی خورشید نیز نشانه ای از همین ایزد خورشیدی است.

         درمیان جانوران، شیر را به ایزد خورشیدی نسبت می دهند، یال های افشان و زرد شیر، انوار طلایی خورشید را به ذهن متبادر می کند ودر میان حیوانات متناسب ترین جانور با خورشد است. شباهت تصویری شیر با خورشید، بابلی ها را متقاعد کرد تا یکی از بروج فلک را به نام شیر(اسد) نام گذاری کنندکه از قضا گرم ترین فصل سال نیز هست. اهمیت شیر در بین النهرین را می توان از وجود شیر های نگهبانی متوجه شد که پیکره ی غول آسای آن ها در ورودی معابدشان مشغول نگهبانی واحتمالا ارساندن ودور کردن نیروها غیبی بودند. لاموسا، ترکیبی ازشیر، انسان وگاو بالدار بود که در کاخی درنزدیکی خرساباد قرار داشتومشغول نگهبانی بود.

        هنگام ساعت یکی از دروازه های تخت جمشید؛ باردیگر لاموسا ؛ این شیر گاو باستانی ظاهر ونگهبان دروازه ای شد. هنوز هم می توان با قدم زدن در ویرانه های تخت جمشید، به تصاویر متنوعی از شیر برخود کرد که حکایت از این جانور نزد باستانیان دارد. در یکی از سنگ برجسته های تخت جمشید به نقشی از درگیری شاه پارسی برمی خوریم که پنجه در پنچه ی شیر افکنده است . زیتون های شیری شکل درکار بسیاری از زینت آلات با ارزش دربار که به صورت شیر ساخته شده اند، حتی تخت شاه که روی پنجه های شیری قرار گرفته از اهمیت این جانور در امپراتوری هخامنشی حکایت می کند، اما در پلکان کاخ آپادانا تخت جمشید به تصویری از یک درگیری جانوری برمی خوریم؛ شیری که برگرده ی گاوی پریده، احتمالا به سبب قوانین طبیعت چنین تصویری را می توان یک صحنه معمولی قلمداد کردکه لحظه ای از شکار را تثبیت می کرده، اما مورخان هنری نظر متفاوتی دارند. به غیر از شیر، گاو(ثور) نیز یکی از نشانه های صور فلکی است که نماینده ی فصل های سرد وباران آور است.

        ازسوی دیگر شیر نیز نویدبخش فصل های گرم است و از آنجا که نقش « شیرو گاو» در پایتخت نوروزی هخامنشیان ترسیم شده، چنین نظری بی راه نیست. تخت جمشید نه پایتخت رسمی که پایتخت نوروزی هخامنشیان بود و فقط جشن های نوروزی در آن برگزار می شد. با آمدن نوروز وگرم تر شدن زمین وتابش طولانی ترخورشید، وقتش بود که سرما وباران برای مدتی از میدان به در شود. این نقش باستانی بعد ها به یکی از مضامین کلیدی هنر اسلامی وتشعیر بدل شد و بن مایه ی «گرفت وگیر» یا همان «شیرگاوافکن» شکل گرفت. کتاب مشهور «کلیله ودمنه» با نقش جاودانی «گرفت وگیر» آغاز می شود.

        برگرده ی گاو

        اتروسک، نامی است که امروزه به تمدن باستانی وقدرتمند درمنطقه ی ایتالیای کهن داده می شود که شامل توسکانی ، لازیو وآمبریامی شد. بنا به اسناد، اتروسکی ها ازحدود 700 پیش از میلاد دراین مناطق سربرآوردند وباظهور امپراطوری رومی ها در ای تمدن مستحیل شدند. باتوجه به اشیاء یافت شده در این منطقه، اتروسکی ها درطول دوران مفرغ ایتالیای امروزی گسترش یافتند. نمی توان تاثیرات یونان باستان و فنیقیه رادر رشد و بالیدن تمدن اتروسک انکار کرد. سال های آغازین امپراتوری روم، اتروسک درسه منطقه ی اترویا، لاتیوم وکامپانیا رشد فوق العاده ای داشت، اما حدود 100پیش از میلاد به کلی درتمدن روت جذب شد. هنر اتروسم توسط اتروسکی ها بومی ودرفاصله ی 900 پیش از میلاد تا 200 پیش از میلاد شکل گرفت.قوت اتروسکی ها درزمینه هنر استفاده از سنت «فیگوراتیو» بود که در مجسمه ها وپیکره های مشهور به «terracotta» (پیکره های رومی مقابر را گویند) هم نمونه های آن دیده می شود. سنت تصویری اتروسکی در نقاشی های دیواری وفلزکاری های آن ها دیده می شود.

        مجسمه های برنزی اتروسکی ها ازچنان شهرتی برخوردار بودند که به سایر نقاط نیز فرستاده می شدند. از موضوعات مورد علاقه اتروسکی ها می توان به صحنه های شکار، جنگ وموضوعات اساطیری اشاره کرد. درنقاشی های دیواری این تمدن، صحنه های آیینی تصویرشده اند و البته دنیای مردگان را هم نباید از یاد برد که یکی دیگر از موضوعات مورد علاقه ی اتروسکی ها بوده است. در برخی از منابع هنری وتاریخی نوشته شده، اتروسکی ها جنگ طلب وتند مزاج بوده اند؛ احتمالا جنگ های مکرر با کشور ها وشهرهای همسایه ونزاع برسر منابع مهم طبیعی موجب چنین تمایلی در اتروسکی ها جلوه گر شده است و نقش برجسته ی شیر وگاو وگرازهای وحشی که همواره درجست وخیز بودند و برسر چارپایی می پریدند. موضوع تکراری هنر وفرهنگ اتروسکی ها بود که ازترس هاوآرزوهای قومی شان نیزحکایت می کرد.


        آذربایجان دارای روستاهای بسیار زیبایی می باشد در مطالب قبل روستای زیبای آینالو ، خشگناب را خدمت شما ارائه دادیم. پیشنهاد می کنیم این  روستای زیبا را در تورآگهی مطالعه فرمایید.

        سایر جاذبه های گردشگری ایران را می توانید در سایت تورآگهی مشاهده نمایید.

        سالانه 2 میلیون گردشگر وارد جزیزه کیش می شوند. کیش دارای جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد.برای آشنایی با تورهای کیش می توانید این عنوان را کلیک کنید.

         

        از اینکه با سایت تورآگهی همراه هستید سپاسگذاریم.

        ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۵ ، ۱۳:۱۵
        یاسر موسوی