مجله گردشگری

ارائه جدیدترین مطالب گردشگری ایران و جهان، ایرانگردی و جهانگردی

مجله گردشگری

ارائه جدیدترین مطالب گردشگری ایران و جهان، ایرانگردی و جهانگردی

روستای ابیانه اصفهان نگین استان اصفهان

مقدمه آشنایی با روستای ابیانه اصفهان

ابیانه یکی از آبادی های معروف و خوش آب و هوای اصفهان است که در دامنه های شمال غربی کوه کرکس و در شمال غربی شهر نطنز قرار دارد. مردم روستای ابیانه به زبان محلی پهلوی یا فُرُس قدیم سخن می گویند و ساختار اجتماعی و نوع معماری روستای ابیانه، به حفظ آداب و رسوم قدیمی، بسیار جالب توجه است. ساختمان ها، ابنیه تاریخی و لباس مردم همچنان بومی و دامداری و گردشگری استوار است. خانه های روستای ابیانه بر دامنه شمالی دره و بر بستری از سنگ های سبز رنگ رسوبی استقرار یافته و تفرجگاه های حاشیه رودخانه برزرود، دامنه کوه کرکس و چشمه دو آبی از جاذبه های تاریخی و مذهبی روستا می توان به آتشکده هر پارک مربوط به دوره ساسانی، قلعه تاریخی، موزه مردم شناسی، آب انبار قدیمی، آرامگاه شاهزاده یحیی و شاهزاده عیسی، مسجد حاجتگاه و حسینیه پرزله اشاره کرد.

مسجد جامع ابیانه، از آثار قرن پنجم هجری قمری است و محراب و منبر و کتیبه های کوفی تاریخی مهمی دارد. آخرین تعمیرات اساسی این مسجد در سال 1311 هجری قمری انجام گرفته است.

ویژگی های خاص روستای ابیانه

نخل گردانی و حمل نخل در کوه از مراسم ویژه ایام محرم در این روستاست. سوغات ابیانه شامل صنایع دستی ازقبیل زیورآلات زنانه، لباس سنتی، لیف های بافتنی و نقره جات و انواع خشکبار و میوه های فصلی می باشد. از غذاهای محلی ابیانه می توان به کباب، آبگوشت، آش و گیپا اشاره کرد.

ابیانه به دلیل ویژگی های برشمرده و قدمت تاریخی به یکی از مشهور ترین روستاهای شگفت انگیز ایران امروزی تبدیل شده است و بازدیدکنندگان فراوانی از اقصی نقاط ایران و جهان دارد.


تورآگهی ارائه دهنده جدیدترین پیشنهادهای مسافرتی به شما 

  • اگه قصد سفر به شمال ایران رو دارید و مایلید به طبیعت گردی به یادموندنی و دلپذیری رو واسه خودتون در کمال آرامش رقم بزنید، حتما به تورهای شمال برترین آژانس های ایران رو ببینید. 
  • اگه تمایل دارید برید کیش، حتما لیست قیمت های تورهای کیش آژانس های گردشگری متفاوت رو ببینید و با هم مقایسه نمایید. اگه تمایل دارید در مورد کیش اطلاعات جدید کسب نمایید به مقاله راهنمای تورهای کیش ما سری بزنید. 

​با تورآگهی همراه باشید. 

اگه قصد سفر به مشهد رو دارید می تونید تورهای مشهد ما رو با یکدیگر مقایسه نمایید. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۷
یاسر موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی